teším sa s tebou z krásne
ho stromčeka aspoň si myslím ,že je to stromček ,kvitne na ružovo
- Ak chcete komentovať, tak sa prihláste alebo sa zaregistrujte
teším sa s tebou z krásne
ho stromčeka aspoň si myslím ,že je to stromček ,kvitne na ružovo
Ďakujem! Vytesujem sa !
S reklamáciou u Sta.... mám tiež dobrú skúsenoosť,ani fotku som nemusela poslať.
no u starkla aj ja mám dobré skúsenosti s reklamáciou, len škoda že asi každý tam musí niečo reklamovať, na prvýkrát pošlú šupky až na reklamáciu niečo poriadne. S rastlinky sk mám hrozné skúsenosti aj ja. škoda, majiteľ sa celkom vyzná do kvetov, veď tu aj prispieva na fóre, tak by mal dohliadnuť na to čo predávajú...
Zuzi ved toto že tu ľudom radi a dobre, a ked mu chces dat zarobiť dopadne to na dve veci smerom k nám.... Je mi z toho na .....
Teda toto by človek asi nečakal ako samozrejmosť, teším sa s Tebou.
ja som práve dnes obzerala ťahavé ruže z r.s.....y.sk jedna sa krásne rozrastá, zato druhá nič- skúsim im tiež napísať reklamáciu a uvidím ako dopadnem
no ja od starkla nemam dobru skusenost, objednala som fuksie depp-purple a dostala som obyčajne prazdne,pri reklamacii mi odpisali že pri dalšej objednavke mi polovicu e odpišu, no dakujem, viac nechcem nič,
Presne tú istú stĺpovitú sakuru som od Starkla objednala i ja - došiel mi asi meter vysoký navrúbľovaný "papek" bez jediného konárika, na kmeni boli iba drobnučké a málo zreteľné púčiky ... Dnes sú púčiky asi 5 cm dlhé a mierne rozvinuté ...
Nereklamovala som, ale od Starkla už objednávať nebudem nič.
Dobrý deň,
nedá mi nereagovať na diskusiu, ktorá sa každoročne objavuje buď tu na Artmame alebo na nejakom inom diskusnom fóre. Sezóna dodávok rastlín je v plnom prúde a preto sa prirodzene objavujú aj reklamácie. Predaj rastlín zásielkovou formou je predsa len odlišný od predaja kníh či CD-čiek, rastliny sú živý materiál, a niektoré sú citlivejšie na prevoz ako iné. Ak došlo pri dodaní k nejakému poškodeniu rastliny alebo rastlina nerastie tak, ako má, treba sa čo najskôr ozvať formou otázky či reklamácie, či už nám alebo ktorejkoľvek inej firme, od ktorej máte rastliny.
Každú reklamáciu posudzujeme individuálne, s cieľom objektívne ju posúdiť a korektne vyriešiť. Reklamácie vybavuje u nás priamo vedúci expedície, nie bežný operátor zákazníckeho servisu. Pretože na správne posúdenie a vybavenie reklamácie je potrebný pokoj a čas, kolega si na spracovanie reklamácií vyhradzuje čas raz do týždňa, kedy spracuje všetky došlé reklamácie z uplynulých 7 dní. Ak je reklamácia správne doložená a jasná, je aj obratom vyriešená. Ak je potrebné kvôli reklamácii skontrolovať skutočný počet a stav konkrétneho druhu rastlín na sklade, preveriť písomný alebo video záznam z balenia, alebo vyžiadať si informácie od prepravnej spoločnosti, alebo v závislosti od povahy reklamácie nie je možné ju vyriešiť hneď, môže sa definitívne riešenie prirodzene mierne oddialiť. Ak niekto pošle reklamáciu mailom, dostane obratom automatické potvrdenie o jeho prijatí. Bežný mail, kedy sa zákazník niečo pýta alebo rieši bežnú záležitosť ohľadom objednávky, rieši pracovník zákazníckeho servisu do 24-48 h. Riešenie reklamácie nie je záležitosť okamihu. Ak by bežný operátor riešil aj reklamácie, nestihol by denne vybaviť v priemere 125 mailov a podobný počet telefonátov. Vedúci expedície má najlepší prehľad o stave a pohybe rastlinného materiálu a teda vie reklamáciu najlepšie posúdiť.
Doba je dnes uponáhľaná, ale ak sa niekto sťažuje, že jeho reklamácia nebola vyriešená do troch dní a nie je to niečo, čo „horí“, tak si ho dovoľujem požiadať o trpezlivosť a zároveň ho pozývam na VIP návštevu našej firmy, aby sa mohol osobne presvedčiť, v akom stave sú rastliny u nás, ako sa pripravujú na expedíciu, ako sa balia či odovzdávajú prepravnej spoločnosti. Môže sa stretnúť s pracovníkmi zákazníckeho servisu i so mnou, ako riaditeľom osobne. Nemáme, čo skrývať a ku zákazníkom sa správame férovo. Všetky oprávnené reklamácie sú v normálnej lehote vybavené k spokojnosti zákazníka.
Ak má niekto dojem, že zákaznícky servis resp. ktokoľvek s kým prišli v našej firme do kontaktu nepracoval tak, ako mal, môže sa mi ozvať kedykoľvek mailom, ktorý je uvedený medzi ostatnými našimi kontaktmi na webe.
Môžeme pre vás, pestovateľov, urobiť niečo viac?
Prepáčte Erich, ale ja som Vášmu aj iným zásielkovým obchodom s rastlinami dala šancu niekoľko rokov po sebe a vždy som bola sklamaná... Keď si človek objedná oleander, ktorý má byť plnokvetý lososový a príde mu za 7 Eur, ak si dobre pamätám, 10 cm zakorenený odrezok, ktorý zakvitne až o rok a aj to ako ružový prázdny, tak to nie je problém prepravy. Takisto za dosť veľa peňazí biela bugenvilea bola chúďatko 12 cm vysoké s 2 listami, v balíku žiadne ďalšie popadané neboli, takže ich viac nemala, žije a le tiež ešte nekvitla, takže som naozaj zvedavá, akáá farba to bude naozaj. A to isté vraj ružový okrasný skalkový cesnačik, už neviem či od Vás alebo Sta..la, ale je biely.
Vážená pani Zuzka, v bežne dodávanom sortimente máme 3000 druhov rastlín. Ak náhodou nejaké dodaný druh nesplní deklarované parametre, treba sa ozvať. Nemám osobne neustálu kontrolu nad slovenskými či zahraničnými pestovateľmi a ich sezónnymi spolupracovníkmi, ktorí nám dodajú rastliny podľa záujmu zákazníkov. Ak nám oleander dodajú ako lososový, tak by ho v najlepšej viere dodáme zákazníkovi ako lososový. To, že sa farbou kvetu prejaví až po roku, neuberá nič na možnosti túto skutočnosť reklamovať. Ak je to záležitosť jedného či dvoch zákazníkov, komu omylom príde iná farba a ostatní sú zjavne spokojní, vyriešime to vo vlastnej réžii poskytnutím zľavy na danú rastlinu za nedodržanie kultivaru alebo výmenou rastliny. Ak sa nám ozve viac nespokojných zákazníkov, vieme, že muselo dôjsť k väčšej zámene, ktorý z našej strany určite nebola plánovaná. V takom prípade rázne žiadame dodávateľa o vyriešenie situácie. Za 13 rokov existencie našej zásielkovej služby sme boli nútení riešiť nesúlad deklarovanej farebnosti kvetov a skutočne dodaného kultivaru asi pri piatich druhoch rastlín, čo je naozaj zanedbateľná časť dodávaného sortimentu. Bolo a je nám vždy ľúto ak k takejto situácii dôjde, ale "odstreliť" nejakého pracovníka, ktorý zlyhal v celom reťazci od množiteľa až k Vám nemôžem. Ak sa nám zákazník ozve ohľadom nejakej komplikácie, určite s ním komunikujeme. Ak si nespokojnosť nechá pre seba a nepovie nám o nej, ťažko v takom prípade niečo riešiť.
Veď ja som aj napísala, že chyba sa stane každému
Ale ja mám zjavne smolu na všetky zamenené druhy, čo chodia na Slovensko
A teda plný lososovo ružový/oranžový oleander máte v ponuke tento rok? Ale už aj s kvetom, aby bol istý...
hneď na jar nie je s kvetom žiaden oleander, iba že by ste si dali doviesť rastlinu nie z talianska či Holandska, ale od pestovateľov z Južnej Afriky ale to by stálo ešte trochu viac. Momentálne je k dispozícii iba jednoduchý ružový oleander a ostatné farby sú pre jar vypredané.
Ja som moje oleandre (jednoduché ružové a červené) prezimovala v podkroví, kde sa nekúri a je tam dostatok svetla. Oleandre rozhodne nemám dovezené z Južnej Afriky - sú klasické "naše" a predsa mi v podkroví nahodili už vo februári púčiky a následne začali kvitnúť! Možno majú prapraprapredka z Afriky ...
Zuzi, ja som si hrýzla do jazyka, ale pripojím sa...pivonka Flame - do oranžovej, červenej farby na ktorú som sa veľmi tešila od minulého roku bude určite biela....buď je to nedbalosť ich alebo dodávateľa, pre mňa zajedno. Ani jedna odroda pivonky čo som u nich kúpila nebola taká akú som čakala a kupovala.
Treba reklamovať. Ak nám Holanďania dodajú hľuzu, ktorá v našom sklade nekvitne, spoliehame na deklarovaný kultivar na štítku od dodávateľa. Samozrejme, je iná situácia, ak sú zmätočné 2 ks zo 100 alebo 30 ks zo 100. V prípade, že na základe reakcie zákazníkov vidíme, že došle k nejakej neúmyselnej zámene väčšieho rozsahu, aj sami zvykneme kontaktovať zákazníkov na zistenie skutočného obrazu o dodávanom druhu.
..Zdá sa,že sa naozaj snažia pre vás "urobiť viac"!
nedá mi zareagovať na Rastlinky a p. Ericha. Objednávala som tuberózu, a nebola to nejaká lukratívna objednávka, len za pár €. Cibule došli pekné, zasadila som ich, a dlho-dlho nič. Tak som poslal e-mail do Rastliniek, takmer okamžite mi prišiel e-mail, potvrdzujúci prijatie môjho e-mailu a behom 24 hodín som mala ďalší e-mail od zodpovedného pracovníka s návrhom na riešenie reklamácie s maximálnou ochotou vymeniť reklamovaný tovar. Keď som však šla vyrýpnuť zasadené cibulky, zbadala som niekoľko bielych "pupáčikov" na bokoch cibuliek, tak si myslím, že predsa len vyrašia, ale asi nie zhora, ako som čakala. Takže ešte čakám s fyzickým uplatnením reklamácie, či sa cibulky umúdria, ale som presvedčená, že ak nie, Rastlinky mi ich bez problémov vymenia.
Ďakujem za reakciu. Ako dlho máte tuberózu zasadenú? Aké podmienky ste jej poskytli? Nie všetko vyrastie do týždňa po zasadení. Budeme radi, ak nám dáte spätnú väzbu, keby sa jej nedarilo.
Gabika, jasné ...snaha určite z ich strany je a aj chápem,že určite je aj kopec "vychytralocov" či takých čo sa o rastlinku zle postarali...ale zámenu odrôd neprehryznem.
Nechajte ju v pokoji dokvitnúť a ak Vás neuspokojí 50% zľava za neúmyselnú zámenu kultivaru, tak ju na jeseň vykopte, v malom balíčku pošlite hľuzu na našu adresu a vrátime Vám plnú sumu za tovar i poštovné za návrat. Nie je to nič zložité a neplatíte vlastne nič za tovar, s ktorým nie ste spokojná. Môžeme pre Vás urobiť niečo viac?
Je pochopiteľné, že u zasielaných kvitnúcich rastliniek sa ľahko overí druh, aby nedošlo k zámene. No žiaľ často dochádza k zámenám takých rastlín, ktoré ešte len budú kvitnúť. Podľa mňa je na chybe dodávateľ nie predajca. Ten vo vlastnom záujme sa snaží, aby boli len a len najlepšie recenzie o ich firme - o tom som presvedčená.
Ja sama mám zlé ale aj dobré skúsenosti so zásielkovými predajcami.
Pri jednej reklamácii z čiech (zlá kvalita) mi dokonca v balíku okrem novej rastlinky vrátili peniaze za poštovné, ktoré som opäť musela uhradiť!!!(preprava zo zahraničia).
Od iného slovenského predajcu som sa dočkala opätovnej zásielky i napriek tomu, že som netrvala na reklamácii, len som oznámila nechcenú zámenu a to bol zároveň aj pestovateľ a šľachtiteľ . I tak mi poslali novú rastlinku.
Po dlhej dobe a otáľaní som si práve teraz objednala od Rastliniek hortenziu metlinatú vanille fraize- dúfam, že nebude zamenená . Teším sa na ňu.
Ja by som bola len rada Lucka, keby tie rasltiny za tie nehorázne peniaze predávali už kvitnúce, aby bola istota, bohužiaľ to len chcú len čo najrýchlejšie predať a zarobiť. KeĎ už niekto zaplatí 7-9 eur za 10 cm odrezok, tak chce dostať to, čo si zaplatil... Za tie peniaze by to mali naozaj pestovať oni ešte rok, aby to aj nejak vyzeralo, a kvitlo, a boli si stí, že predajú naozaj to, čo si zákazník objedná, ale na Slovensku je to bohužiaľ takto. Z Čiech mi zamenili bugenvileu, a ani nechceli fotku ani nič, rovno mi vrátili peniaze a povedali, že akonáhle ju naskladnia, pošlú mi tú, ktorú som chcela. Takže ju budem mať zadarmo. Je jasné, že chyba sa stane každému, ale tak 9 z 10 rastlín, keď zamenia, to už je sila, nie?
Takže Ti držím silno palce, aby si bila tá 1 šťastná a mala takú farbu, za akú si si zaplatila.
v tom čo si napísala vo všetkom s Tebou súhlasím.
Pri zadávaní objednávky jasne vidíte, veľkosť rastliny/kvetináča tovarove položky. Ak je nejaká položka v predaji počas jarnej sezóny 3 mesiace (apríl-jún) samozrejme je začiatkom jari menšia ako koncom jari. Ak je deklarovaná ako napr. K9, tak je to rastlina primeraná 9-cm kvetináču. To, že či je XXX eur veľa za rastlinu v YYY kvetináči, záleží na pohľade konkrétnej osoby a jej príjme. Je prirodzené, že zásielkovou formou nedodávame bohato rozkonárené a pri dodaní zakvitnuté rastliny. Ak si počkáte do augusta, bugenvileu či oleander, ktorý dostanete ako 10-20 cm na jar, môžete dostať za rovnakú cenu aj s kvetom.
Vybavenie reklamácie na obyčajná zavolanie sme prestali uskutočňovať, nakoľko aj medzi pestovateľmi, tak ako medzi všetkými ľuďmi sú aj osoby, ktoré sa nemajú úplne čestné úmysly a systém sa snažia zneužívať.
Rád by som vedel, kto je ten dodávateľ, komu 9 z 10 dodaných kultivarov rastlín nesedí.
Dobrá pripomienka na tých dodávateľov. Niekto zamieňa cielene, niekto sa snaží dodávať naozaj tie kultivary, čo deklaruje. Sledujeme našu konkurenciu, navštevujeme pestovateľov po celej Európe, pracujeme so živým materiálom a ľuďmi. U pestovateľov v Holandsku, Nemecku či Taliansku nájdete na poliach a v skleníkoch Poliakov, Rumunov, Slovákov... tak sa niet čo čudovať, že názvy farieb dokážu popliesť.
To dobropisovanie poštovného za návrat rastliny pri oprávnenej reklamácii uplatňujeme už 10 rokov. Hydrangea Vanille Fraise je značková licenčne množená rastlina od pestovateľa s dlhoročnou tradíciou, ktorý si zámenu nedovolí. Ak nejaký dodávateľ nesplní naše kritériá na dodávaný tovar, jednoducho od neho prestaneme tovar odoberať a nájdeme iného.
Pán Erich, tú tuberózu mám zasadenú od 22. marca, 21. bol syn pre ne u vás. Mám ich v skleníku pri teplote cca 20 stupňov. Teraz som ich bola skontrolovať, dve cibulky začali z bokov rašiť, tri zatiaľ nie, dve z tých troch pustili po jednom bielom korienku. Nie som na toto odborník, snažím sa len popísať, čo som videla. Tak neviem, možno sa ešte spamätajú...mrzelo by ma to, pretože som po týchto kvietkoch veľmi túžila. Ale snáď to bude dobré...
Pre rast potrebujú minimálne teplotu 15 °C, čiže mali by už rašiť. Napíšte túto informáciu kolegom na reklamačný mail, priložte aktuálne fotografie tých reklamovaných cibúľ a kolega Vašu reklamáciu vyrieši. Ak niekto sadil priamo von a nie do kvetináča, tak v pohode môže čakať na vyklíčenie až koncom mája.
ďakujem, momentálne ale nestíham, takže v niektorých budúcich dňoch to určite budem riešiť
Musím uviesť veci na poriadok... moja reklamacia bola vybavená k mojej spokojnosti
Aj ked som sa musela vzdať môjho pestovatelskeho sna. Ale snáď raz si ho splnim aspon je o com snívať ...
Ja som si od Vás objednala,kiwi a hostu,bola som spokojná,aj keď pri hoste som nevedela kde je vrcholec,ale keď po 1 týždni začala rašiť bola som rada prikladám foto
Z jesenneho katalógu Starkl som si okrem iného objednala stlpovitu sakuru. Ako som to tu sledovala uz ste dávali obrázky rozvinutých a ta moja nic. Tak som ju v nedeľu odfotila zoskenovala Fa a poslala mail do starkla. A dnes som prišla domov a doma má čakal balík a v ňom krásna asi 150cm sakura
! A asi tiez v nedeľu som pisala do rastlinky sk a predstave si od tial nestihli ani odpisat - proste ked si objednate za 70€ a poslu Vám od.... Načo by odpisovali. Tak toto je moja skúsenosť... 