reklama

plot a susedské vzťahy

eur , 12. 09. 2014 - 14:20

reklama

Nuž akoby som začala??... ani sama neviem.
Skrátim to- od susedov sme postavili na vlastné náklady drevený plot, na ktorý som si zo svojej strany vysadila pavinič. Všetko by bolo o.k. do chvíle kým som si nevšimla, že šikovná suseda z druhej strany vysadila divoký zelený brečtan, ktorý mi už prelieza vrchom. Nemusím tu rozpisovať čo je to za burinu... .
Chcem sa opýtať- má právo suseda mať vysadené popínavé rastliny, ktoré i keď zo svojej strany, ale necháva rásť na našom plote?
Verte komunikácia je na bode mrazu... na jar som ju poprosila aby ho odstránila, niečo vytrhala, ale len z predu kde som to mohla vidieť. Teraz vidím kde ho nechala. Ťahá sa mi skoro cez polovicu dĺžky nášho plotu.
A tak babo raď- ako by ste postupovali v takejto situácii vy?
Ja sa cítim poškodená, keďže tá "burina" mi časom úplne zničí drevený plot. Viď foto plotu. Odfotené je na jar Úsmev vidno len môj pavinič, teraz je situácia už úplne iná Smútok :


reklama



mne sa to takto páči, čo by som ja dala za takto krásne zarastený plot Zlomené srdce

eur, Pi, 12. 09. 2014 - 20:00

Ale nieee- toto je môj pavinič Úsmev Slnko Zlomené srdce. Dala som sem foto plotu, aby bolo jasné o aký plot sa jedná... z druhej strany je brečtan, ktorý mi presahuje vrchom miestami aj 50cm- akurát že nepolieha Smútok, teda naň nedočiahnem. Čo som zahliadla... je ho tam veľa Smútok

Ja by som sa s nou pokusila dohodnut ,skusit hoci par krat a keby to neslo po dobrom ,zobrala by som rebrik a to co je jej na tvojej strane presahujuce ,by som bez obav poodstranovala a nic ti nemoze urobit ,lebo aj ovocne stromy presahujuce na iny pozemok by nemali. PO dohode mozu.

miauko, So, 13. 09. 2014 - 09:13

Si v prekérnej situácii, ktorú Ti nezávidím. Smútok Ľahko sa radí: odstrihni, čo Ti prerastá. Kto však nebojoval s brečtanom, nevie, koľko námahy, energie, času a síl treba investovať do jeho úpravy, odstraňovania, či strihania. A to nespomínam, že Kam s odpadom? To musíš týždenne riešiť, pretože keď je zdravý a "rozbehne sa", nezastaví ho nič. Roky som sa snažila udržať pod kontrolou 30 metrov bujného brečtanového plotu. Viem, čo to je. Zachytávali sa v ňom komáre, každá háveď...a keď začal v strede leta kvitnúť, stal sa rajom ôs až do mrazov. Pri strihaní nám vystupovali z jeho jedovatosti alergické reakcie na pokožke... Plačem Na jar sme objednali bager, a je minulosťou. Odvtedy mám čas na moju záhradku a mojim krížom je o kúsok lepšie. Najmúdrejšie by bolo sa so susedmi dohodnúť, ale to vieš aj sama... no keď to nejde, z právneho hľadiska neviem poradiť. Čudujem sa len, že toľkej nádhere, ktorú si vytvorila sa namiesto aby sa tešili, štorcujú. Držím palce. Objímam
Ps: tiez sa práve chystáme vysádzať pavinič. My by sme boli skvelí susedia Mrkám

skús kompromis. Požiadaj susedu, aby namiesto tohto divokého brečtanu vysadila šlachtenú formu, napríklad Goldheart je nádherný. Suseda bude mať peknú kulisu a tebe nebude prerastať cez hlavu. Skús jej vysvetliť, že ťažký brečtan môže plot poškodiť a určite by nechcela financovať jeho opravu.

Lucii, So, 13. 09. 2014 - 11:16

Alebo jej skús dať odrezky z tvojho paviniču nech ho tam aj ona zasadí miesto brečtanu. S divokým brečtanom máme tiež skúsenosti, je to nezmar už 3 roky sa ho snažím zničiť a stále mi niekde vyrastá.

LubaArt, So, 13. 09. 2014 - 15:09

asi som neznala, ale co je to divoky brectan? to je ten klasicky hedera helix s velkymi listami? lebo ten naozaj ked sa rozrastie, tak koniec...ale mozno suseda chce mat plot obrasteny stalozelenymi popinavkami, ja viem, ze sa lahko radi, najma ked si so susedou uz asi trochu leziete na nervy, ale mozno keby si suseda posadila nejaky drobnolisty brectan, ten sa tak rychlo nerozrasta, sama ho mam a pravdupovediac rastie ovela pomalsie ako pavinic, v lete je takmer schovany pod listami pavinicu a v zime sa konecne moze predviest...inak pavinic musim zastrihavat kazdy mesiac, brectan tak dva krat do roka...ach jaj, tazke je to so susedmi niekedy...drzim palce, aby ste nasli rozumne vychodisko...

eur, So, 13. 09. 2014 - 19:16

nuž jedna vec je, čo by si mala zasadiť, druhá vec, že je to náš plot- bez opýtania si tam nemá čo sadiť čokoľvek Smútok .
Keby povedala, mám 3 odrody šlachteného brečtanu!!!

tamako, Ne, 14. 09. 2014 - 10:48

Určite bez opýtania tam sadiť nič nemala a najmä nie takú divočinu,s ktorou Ty máš starosti.Ale,čo sa týka poškodenia plotu,trochu Ťa možno ukľúdni,že tieto rastliny vlastne plot chránia.Väčšinou o tom ľudia nevedia. Úsmev

eur, Ut, 16. 09. 2014 - 13:55

Bodaj by si mala pravdu!! to by som sa skutočne upokojila.Takto ma chytajú mdloby.
Ja čo viem, tak korienkami lezú do každej škáry a postupne rastú Smútok, tak ak je drevo trochu mäkšie- drví sa. Toto by sa nemalo, ale časom je všetko možné.

osika, So, 13. 09. 2014 - 16:07

Je to o človeku - nerozumiem,ako si niekto môže dovoliť nechať šplhať rozpínavé rastlinstvo po cudzom plote?!?! Pani suseda by to mala sama vedieť,že sa to nepatrí a mala by si k Vášmu plotu (keď už chce mať ten priestor skultúrnený) zasadiť niečo,čo nebude ničiť susedov majetok.
Aj my sme po postavení domu museli riešiť oplotenia (nie malého priestoru) a tak sme sa dali budovať ploty . všetky ploty sú naše,nikto neprispel-nikto nepomohol.Tak neviem,prečo by si mal na náš plot sused sadiť popínavky!Mám jeden plot, (budoval sa neskoršie)ktorým bolo treba predeliť pozemok po predaji svokrinej záhrady,ten sme budovali spolu s novým majiteľom a poviem Vám,že ja by som si nedovolila nechať ho obrásť niečím agresívnym,aby sa plot poškodil.Hoci som popri ňom vysadila zemolez a novému pánovi susedovi sa to veľmi páči(hlavne keď zakvitne a jeho vôňa sa šíri po okolí)tak každú jeseň si dám tú námahu a plot dôkladne očistím a vystrihám každú vetvičku preplietajúcu sa pletivom.Veď o pár rokov by bolo po plote.I pán sused si po celej dĺžke vysadil živý plot z vtáčieho zobu,ale v slušnej vzdialenosti od spoločného plota.Je to v myslení človeka a istej úcte k cudzej veci!(jej,ale som sa rozpísala -prepáčte...) Mrkám

Janulka79 (bez overenia), So, 13. 09. 2014 - 17:47

Tak,jednoznačne si chod na úrad a povedz čo a ako.Plot je Váš a sused nemá čo sadiť popínavé rastliny.To si nesmie dovoliť.Raz povolíš(nezasiahneš)a budú si dovolovať stále.Vlastná skúsenosť.Aj my sme boli dlhé roky za dobre,no robiť zo seba gašparka sa donekonečna nedá.

presne tak súhlasím, to je ničenie cudzieho majetku, preč s tým, vysekať

jano 1 (bez overenia), So, 13. 09. 2014 - 18:25

LUCKA, v prvom rade máš pekný plot a dobre si to poriešila. Ako píšu dievčatá, všetko je to o nás a susedských vzťahoch. Ak ti plot i z druhej strany potiahne brečtan tak sa sním v krátkej dobe môžeš rozlúčiť. Predpokladám, že na takýto plot máš geometrické zameranie./netreba plán/ V tom prípade si vo výhode, pretože takéto ploty sa posúvajú celé na vlastný pozemok a suseda ťa nemôže obmedzovať vo výkone práva a poškodzovania cudzej veci. Brečtan si tam môže posadiť alebo hoci čo, no nesmie ho pustiť na tvoj plot. Skús sa s ňou najprv priateľský dohodnúť. Zober jej nejaký prezent, veľa krát to pomôže. Ak sa nedá upozorni ju so svedkom, že ideš na jej pozemok prípadne cez plot a odstráň jej brečtan./ale nie zo zeme iba z plotu/ Ak ťa nevpustí tak jej pošli dopor. výzvu. V druhej fáze jej pošli dopor. POSLEDNÚ výzvu. Ak nebude konať tak až potom choď na stavebný úrad. Najlepšie ak si zabezpečíš nejaké konexie. Realita je však takáto: Teraz asi moc nepochodíš, pretože je pred voľbami a to je o naháňaní hlasov voličov. Musia odpovedať do tridsať dní. Ak nie sťažuj sa na nich vyššie na ich nečinnosť. Z 99% ťa však doporučia na občiansko právne konanie a to je už na dlhé lakte. Držím palce. Viem o čom to je. Ozvy sa ako to dopadlo. Plačem

eur, So, 13. 09. 2014 - 19:41

ďakujem.... budem sa musieť prekonať a osloviť ju... i keď :
Už som jej poslala slušnú sms, aby ho odstránila- doteraz sa nestalo nič.Beriem do úvahy, že pršalo. No pochybujem, že by sa tým niečo zmenila. Pred 2 dňami sme sa stretali ... len na mňa nepretržite pozerala... no nič nepovedala. Nechala som to ešte tak, keďže počasie nehrá do karát.
Dnes som volky- nevolky vyliezla na rebrik a z hora koľko sa dalo som vytrhala Mlčím .
A teraz krok, čo som asi neporiešila najlepšie.... ten ich brečtan som im pekne krásne pohádzala k nim na dvor. Všimnúť si to všimnňú, bo je to pri vstupnej bráne na ich auto.
Myslela som, že vyjdú aspoň na dvor, ale zjavne nikto nebol doma. Objímam
Takže tak nejak.
Sms som písala schválne, aby mi ostal dôkaz, že som ju už prosila, nech to odstráni. Trochu zbabelé, ale oni sú skutočne nejak mimo. Z detí majú domácich robotníkov od mala (11-14rokov).
Myslím, že ak príde na to- mať %dalších svedkov- netreba si brať nikoho- pracuje u nás v potravinách- asi pôjdem tam a pekne krásne nahlas si to budem chcieť dať vysvetliť. Vždy sú tam minimálne 3 predavačky, z toho polovica nás pozná. Objímam
Alebo ma napadla ešte druhá možnosť:
počkám do zimy, pavinič zhodí listy a ostane len zelený brečtan. Budem ho pravidelne striekať Randapom ak nebudú mrazy. Myslím, že by to mohlo fungovať. Objímam Objímam
No mám jednu otázku- čo s tým ma stavebný úrad? myslela som, že spory rieši obec.

jano 1 (bez overenia), So, 13. 09. 2014 - 20:57

Lucka, niektoré kompetencie z úradu pre životné prostredie prešli pred časom na obecné a mestské úrady. Spravidla je to niekto v zastúpený zo stavebného úradu, aby sa nemuseli otvárať nové oddelenia./ v praxi znamená ten istý počet zamestnancov a o niečo viacej práce/ V tvojom prípade niekto kto to má na starosti na obecnom úrade. Snaž sa to poriešiť s ňou v tom najlepšom svetle, ak sa bude dať. Máme u nás podobný prípad, ale s emisiami pachu a hluku dom. zvierat. Je to vysoko vzdelaný človek s prehľadom, s medzinárodnými skúsenosťami. Platia na neho teraz už aspoň právne argumenty. Netreba sa takýmto ľudom poddať. Dokonca zeleninu hnojí ľudskými fekáliami a dáva to jesť svojím rodinám. Dúfam, že vieš čo to znamená zo zdravotného hľadiska a to nehovorím o smrade ktorým kŕmi všetkých svojich susedov. Tvoj brečtan je len kvetinkou na smetisku, oproti takýmto susedom. Prajem skoré a dobré ukončenie a tvoj plot nech do budúcna prekvitá už len do krásy. Áno

No fuj to je hnus Jeníku ..... bleee co to je za blbečka Smútok

osika, So, 13. 09. 2014 - 21:39

Lucka,nemaj ani najmenšie výčitky s tým ostrihaním brečtanu a "umiestnením" na ich pozemok! Je to ICH rastlinstvo ktoré sa šplhá po Tvojom plote predsa !(snáď si si ho nechcela prisvojiť!)a ešte mať starosti kam s vetvičkami.Pokús sa riešiť "slušnou cestou" a svedectvá o snahe riešiť situáciu v dobrej viere si archivuj --- pre prípad...

Lucka držím palce s vyriešením situácie v Tvoj prospech. Viem čo je to mať "zákerných" susedov. Áno Pohoda Slnko

LATRYNA, Ne, 14. 09. 2014 - 06:59

Nuž ako tu píšu viacerí, so susedmi je to niekedy moc ťažké. Poznám ...
Pretože je ten plot výlučne Tvojim vlastníctvom, zo zákona si povinná dbať o všetky svoje nehnuteľnosti. Takže je predsa v Tvojom záujme (a zákonnej povinnosti) starať sa aj o plot! Ak sa rozhodneš dať mu trebárs ošetrujúci či iný náter, susedia sú zo zákona povinní umožniť Ti vstup na ich pozemok aby si mohla opraviť či upraviť svoju nehnuteľnosť - v tomto prípade plot. Plot je drevený a tak predsa potrebuje z času na čas ochranný náter...
Takže zhrniem: nahlás susede - radšej pekne písomne a doporučene, čas kedy si prídeš natrieť svoj plot z jej strany a požiadaj o odstránenie jej porastu, ktorý Ti bráni v potrebných prácach. Naviac, v tesnej blízkosti Tvojej nehnuteľnosti môžu byť vysadené porasty zo strany suseda iba s Tvojim súhlasom!
Držím palce! Mrkám Pohoda

eur, Ne, 14. 09. 2014 - 08:58

tohoto som si vedomá. Aj jám mám kríky posadené pri plote od susedov, no vždy som sa predtým ich opýtala či súhlasia a tiež o aké dreviny sa bude jednať. Takže toto nechápem- toť prejav IQ susedov. Vždy sa snažím sadiť neinvazívne a ľahko udržovateľné.
Ďakujem.

ajeje, aby to nedopadlo tak, že aj suseda bude žiadať, aby si odstránila porast, ktorý sa dotýka jej plotu.

Naši susedia v záhradke spravili inú podlosť. Neudržiavané marhule presahovali konármi ponad plot hádam aj meter a pol (záhradky majú šírku 11 metrov). Vzhľadom na to, že sú z východnej strany, slniečko sa okolo nich prekotúlalo až popoludní, takže tie prevísajúce konáre pridávali ešte nejakú hodinku tieňa navyše. Raz sme mali na návšteve inú susedu a tá nahlas lamentovala, ako nám tie susedove marhule tienia. Samozrejme, majiteľka záhrady to počula, celý čas bola schovaná pod altánkom a ani nepípla. O týždeň boli konáre odpílené, ale takým "naschvál" spôsobom - rovno od hlavného kmeňa, takže celé spadli na plot (ten je našťastie susedov) a na naše nové stromky. Susedia sa so širokým úsmevom chválili, že to opílili, aby nám to netienilo, ale pár listov popadalo k nám. No aj slepý by videl tie polámané halúzky a čerstvo zahrabané listy. Mali totiž tú drzosť, že preliezli plot aby z našej strany postrihali tie odpílené konáre na menšie kusy. Listy a stopy zahrabali. Odvtedy sú naše vzťahy na bode mrazu.

eur, Ut, 16. 09. 2014 - 14:00

to druhé fot čo som sem dala- druhí sused zo zadnej strany pozemku je úplne v pohode Úsmev, práveže súhlasil s mojou výsadbou. Keď strihá svoje ostrihá zo svojej strany aj moje Úsmev. S tým, že sám navrhol, že si ich bude sám strihať Úsmev. Dohodli sme sa, zatiaľ žiaden problém. Slnko

jééj no to sú vzťahy idem za susedou, niečo z letničiek k nej prerástlo Úsmev idem sa jej ospravedlniť Úsmev

Envie, Ne, 14. 09. 2014 - 10:47

Lucka polej korene horucou vodou, niekedy pridem pozriet osobne,stale slubujem,ale momentalne malujeme,v oktobri sa snad ukazem.

eur, Ut, 16. 09. 2014 - 14:03

Ja stále čakám Úsmev, len aby si nebola sklamaná Úsmev. Ak by si chcela z toho jedného kvitnúceho semenáča čo mi už kvitne konárik, treba hneď teraz povedať- inak putuje k Radkovi (Rorry). Má nahodený až 1!! cca 15cm.
........
Ku koreňom sa žiaľ nedostanem, je to plný plot.

Držím palečky - takový spory řešit už je pak na vraždu - ach jo ...... že se lidi nemůžou mezi sebou domluvit Smútok
Vem si , že je to taková "kravina" - blbý břečťan - to člověku hlava nebere - je to drzost Smútok

una, Št, 18. 09. 2014 - 22:59

teraz sa prosim eur neuraz ...ale tvoj pavinic bude tiez prerastat tvoj plot a budes ho musiet strihat kazde 2 mesiace je to velky nezmar tak sa proste so susedou dohodni ze rovno ostrihas aj jej brectan ked bude presahovat vysku plotu...na tom plote ste sa dohodli?...ona s nim suhlasila?...vies mozno sa jej tvoj plot proste nepaci a ked tam bude mat nieco nasadene co nebude k tebe presahovat tak ti to moze byt jedno nie?...a ked bude brectan strihat tak ti predsa plot neznici...a nicit susede potajme rastliny tak prepac to nie...my mame so susedou podobnu situaciu ...betonovy plot robila ona ...samozrejme sa spytala ze nam betonovy plot nevadi...ja som si obratenu stranu ku mne nechala obrast pavinicom a co presahuje plot striham ...ziaden problem nie je ..

eur, Pi, 19. 09. 2014 - 09:12

asi máš trošku mylnú pedstavu-
1.plot je postavený z mojich finančných prostriedkov, na mojom pozemku.
takže naň nemá čo sadiť ani keby sa jej to nepáčilo...
keby som tam mala dom- tak mi jednoducho vysadí brečtan na dom?
2. Svoj panvinič si strihám a udržujem. Ak prerastie k nej a jednoducho si ho ona odstrihne- je to o.k.
Pokiaľ viem- všetko čo je od suseda na mojom pozemku môžem odstrániť!- toť zákon
3.po tajne ničiť rastliny? - prepáč, ale potajme sa to ani nedá...
4.či sa mi páči alebo nepáči niečo od susedov musím rešpektovať aj ja...
riešim si to u seba. Nie na susedovom!!
Rozdiel medzi brečtanom a paviničom je značný... nesúhlasím s Tebou. Obe sú silné rastliny,ale brečtan sa svojimo koreňami zavrta do každej škári... pavinič má prísavné korienky! toť veľký rozdiel. Najmä ak sa to ťahá na poddajnejšom materiali napr. drevo! nie betonový plot.
či sme sa dohodli na plote??
Prepáč nerozumiem Tvojej otázke. Predtým tam bol obyčajný vetchý pletivový plot, ktorý bol pôvodne náš.
Podľa Teba je v poriadku ak si bez opýtania Tvoja suseda vysadí niečo čo likviduje Tvoj majetok?
Nemám dôvod sa urážať. Ale nebudem tolerovať niečo na čo druhý nemá právo a mne to bude spôsobovať ujmu či už na majetku alebo na zdraví...

LATRYNA, Ut, 23. 09. 2014 - 06:41

Presne ako píšeš! Ak je Tvoj múr výlučne iba na Tvojom pozemku, tak nik nemá právo zasadiť k nemu v podstate ani len trávu bez Tvojho súhlasu. Aj tá by bola totiž už na Tvojom pozemku...
Ako som písala vyššie, treba požiadať susedu aby si porasty natrvalo odstránila a rozhodne na tom trvať. Pohoda

osika, Pi, 19. 09. 2014 - 20:22

Eur, s každým Tvojim slovkom plne súhlasím!!! Objímam

Janulka79 (bez overenia), Pi, 03. 10. 2014 - 16:21

Poznám tú zlobu(mať susedov,ktorí môžu všetko).My sme len strom sadili a už vyzvedali,že čo ideme sadiť,kde ideme sadiť a či im to nebude cloniť.Dlhé roky sme boli za dobre.Užívali si 1,5 m nášho pozemku,ktorý sme platili my,no a to mali ešte drzosť sa sťažovať,že im ide od nás daždová voda,ked prší.Tak sa môj muž naštval a po dobrom žiadal suseda,aby sa posunul s plotom a bude pokoj.Rok sme čakali,kým sa posunú a to,čo bolo kolo toho,tak to neprajem zažiť nikomu.Sused sa dožral a chcel zmlátiť môjho manžela.Ked sme robili základy na plot,tak suseda začala húkať,že oni si posiali novú trávu a nemôhli sme ani nohou stupiť na ich pozemok.Na druhý deň susedia rozkopali okolo nášho plota garád,do ktorého si dali rúru na odvodnenie a zrazu im nevadilo,že tú trávu,čo sadili,tak si ju rozkopali.Plot máme z našej strany natiahnutý lepom a omalovaný,no z druhej strany muž nemá povolené,tak ostane plot škaredý.To je už ale ich vec.My máme teraz pokoj,sadím si v záhrade čo chcem a kde chcem,akurát s tým,že spoza záclony vykúka vždy hlava,som pozorovaná nonstop.

ja by som tej tvojej susede dala prečítať všetky komentáre ,,,možno by sa chytila za hlavu a pochopila ako ťa tým trápi,,,zlo plodí len zlo ,dobre zasa dobro -niekedy sa to ani nedá dodržať ,držím ti palčeky aby sa ti ten problém čo najskôr vyriešil a mala si konečne pokoj aký si zaslúžiš Objímam Zlomené srdce Áno

LATRYNA, So, 04. 10. 2014 - 07:38

Vždy som bola za to, aby sa rôzne problémy - teda aj susedské riešili mierne a v dobrom. Ale bohužiaľ existujú takí, ktorí si tvrdohlavo stoja za svojim a nerešpektujú práva toho druhého. Vtedy musí jednoducho nastúpiť sila a arogancia, inak si nepomôžeš... Doba je taká, zákony sa porušujú a ak potrebuješ pomoc z úradov, tak sa na to vy...ú! Je to smutné ale je to tak.
Ja mám troch susedov, z nich je len jeden "normálny". Druhí dvaja susedia sú "o nervy". Nadstavovali sme dom - samozrejme so všetkými povoleniami aké bolo treba a samozrejme aj s písomným súhlasom susedov. Keď bolo treba zateplovať a omietnuť nadstavbu, ohlásila som susede dátum kedy prídu objednaní majstri aj s lešením do jej dvora (zadná časť domu sa inak nedá urobiť). Baba proti tomu vtedy nemala nič. Ale predtavte si, že na ulici je už nachystané lešenie aj s chlapmi a baba nás nechcela pustiť do svojho dvora : vraj až po zbere úrody! A to mala pri mojom múre nasadené asi 4 kríčky paradajok! Keďže sa s ňou nedalo slušne diskutovať, musela nastúpiť z mojej strany doslova hrubá arogancia. A pomohlo, za dve hodinky to bolo hotové a baba sa mohla zadúšať zlosťou.
Druhá suseda má zas svoj dom ako letovisko (žije a býva v paneláku). Keď prídu na víkend do domu, chovajú sa akoby žili na pustom ostrove. Rámus, hudba na plné pecky, rúbanie dreva... a to prosím po 22:00 hod v noci! Nepomohli slušné upozornenia, opäť musela nastúpiť arogancia. Dnes môžeme spať konečne v kľude...
Čo dodať? Bez arogancie by som si nepomohla, jednoducho s niektorými ľuďmi sa slušne jednať nedá... Pohoda

eur, So, 04. 10. 2014 - 19:48

Úsmev oproti nám sa nasťahovali olašskí cigáni... bola som z toho na prášky, samé autá krik... no čuduj sa svete po 22-hej hodine všetko pozhasínajú a je ticho akoby tam nik nebýval. Zato o 3 domy ďalej keď oslavujú (bieli) diskotéka a hulákanie do rána Veľký úsmev Objímam . Zvykli sme si... našťastie to nie je každý deň a nemám to hneď za plotom Úsmev . Smutné je, že ľudia často nepremýšľajú dopredu a konajú čisto egoisticky Objímam .
Ja som dopadla asi tak..., že pred týždňom suseda otrhala celý môj pavinič z jej strany a priamo predo mnou mi ho prehadzovala miš-maš na môj pozemok cez plot.
ASj som sa jej opýtala, či jej nemám pomôcť, odmietla. Tak som jej ešte razt zopakovala, aby hlavne brečtan dala dolu.
Reakcia??- mám si svoj pavinič z jej strany odstraňovať, neželá si ho tam a časť brečtanu dala dole, no na niekoľkých miestach ho nechala naďalej na plote. HOTOVO- dorozprávali sme sa Objímam .
Fakt neviem, či sa mám smiať, alebo plakať. Objímam Objímam Smútok

LATRYNA, Ne, 05. 10. 2014 - 06:32

Smutné ... ale rozhodne neplač, to i tak nepomôže. Ako vidíš, po dobrom sa nedá. Zakáž jej čokoľvek k Tvojmu plotu zasadiť. Prípadne použi ten špeci prípravok ktorý sa nastrieka na listy a rastlina potom celá vyhynie (nechcem písať zámerne názov - vieš o čom píšem). Plot je výlučne Tvoj a tak len Ty rozhoduješ či tam niečo porastie alebo nie. Držím palce! Pohoda

ja som zistila, že 1 cm od nášho múrika rastie u suseda orech, má asi 1,5m , asi im pekne poviem nech si ho presadia, po 1. moc blízko, praskne mi múrik a po 2.ak bude veľký tak mi bude asi padať lístie do záhrady a to moc nechcem Úsmev , lístie mi moc nevadí ale keby som chcela orech tak ho dám na samí koniec záhrady a nie do stredu, kde práve ich rastie , no uvidím ako to dopadne dám vedieť Mrkám

LubaArt, Ne, 05. 10. 2014 - 13:30

orech je velmi mohutny strom, ktory navyse aj rychlo rastie, kedysi patril takmer ku kazdemu rodinnehu domu, ale dnes pri malych pozemkoch to nie je stastna volba a uz vobec nie tak blizko plota, pravdepodobne im vyklicil spadnuty orech, ktory na jesen vypadol nejakej vrane zo zobaka, podla vysky to kludne moze byt aj tohorocny stromcek, mozno si susedia ani neuvedomuju, co to vlastne je

eur, Ne, 05. 10. 2014 - 17:36

jajaaaaj u nás celý problém začal práve so susedinym orechom.Bol tam pôvodne... no časom sa ocitol v rohu ich velikého pozemku nad naším domom a mala som ho nad celým prístupovým chodníkom do domu. Jedna výchrica a ja som zberala 1,5m veľké haluziská po celom dvore... keď sme ich na to upozornili a požiadali, aby ho z našej strany odpílili, lebo nám môže poškodiť aj strechu a je nebezpečný, môže na niekoho padnúť haluz, tak sused nám odsekol, že nič nebude odstraňovať, však sme aj tak poistený, tak čo. Ostali sme v nemom úžase. Pekne krásne sme objednali plošinu a na vlastné náklady sme ho dali orezať nad nami. Potom nás obvinili, že kvôli nám vyschol!! Jednalo sa asi o 70-80 ročný orech, ktorý bol už spolovice suchý. Objímam Odvtedy sa snami nebavia vôbec a to sme na začiatku ako sme tam postavili boli ako najlepšie kamarátky Objímam .
No a na margo toho, ho napokon dať dole museli.... ostalo z neho postupne torzo. Vrchol drzosti bolo, že na to isté miesto vysadili nový mladý!!!

jééj to sú teda ľudia , no uvidím čo naši susedia Úsmev

asi Úsmev lebo som ho tam fakt nevidela minulý rok, ale kosili tam , tak neviem prečo ho tam nechali hm , chodia raz za dva týždne, tak snáď ich stihnem Úsmev

LATRYNA, Po, 06. 10. 2014 - 06:17

Orech je dobrý do koláča, či len tak "zobkať", ale zasadiť ho tesne k domu je blbosť. Nie raz sa stalo, že veľký a mohutný orech vyvrátila víchrica. Má totiž plytké a doširoka rozrastené korene a tak môže pri páde veľmi vážne poškodiť stavbu, ktorá je v jeho tesnej blízkosti.
Kedysi sa orechy ale aj iné veľké stromy sadili k barákom z toho dôvodu, aby naťahovali do svojich koreňov vlhkosť, ktorá by mohla poškodiť múry. Dnes sú stavby postavené ceľkom inou technológiou, takže stromy treba sadiť čo najďalej od budovy. Pohoda

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama