reklama

Smútivky

JanaV , 24. 05. 2012 - 09:29

reklama

Podarilo sa mi zistiť, že tie otravné malé mušky, ktoré vylietavajú z vlhkej zeminy sú smútivky. Musela som kúpiť infikovanú zeminu, lebo sa začali ukazovať po presádzaní kvetov. Postrek povrchu hliny nepomáha, potrebujem nejaký systematický prípravok, na poliatie, aby sa odstránili vajíčka v pôde.
Máte niekto radu, skúsenosti ??? Strašne sú otravné tie potvory, prosím poraďte !!!
Dakujem Plačem


reklama



Moja skúsenosť: podávaj do viacerých kvetináčov tie žlté lepové doštičky z plastu, tam sa budú priliepať dospelce, aby sa ďalej nemnožili, ale keďže v zemine ti zostanú tie ich larvy, sú to také malé biele "červíky", tak na tie sa mi osvedčili hlístice Steinernema Feltiae, to len zarobíš do vody taký prášok, tam je 5000000 hlístic a zaleješ rastliny, tie hlístice sú mikroskopické a živia sa práve larvami smútiviek, keď všetky požerú, tak samé vykapú a nijak neškodia rastline ani ničomu inému, okrem smútiviek Chichocem sa
Ja som to takto urobil na jeseň a doteraz som mal pokoj, ale samozrejme som presádzal teraz na jar a mám ich zase plný byt, takže idem kúpiť znova tie hlístice, sú fakt dobré, mám to odskúšané...
Kúpiť sa dajú tu: www.biotomal.sk, majú síce veľkoobchod, ale keď zavoláš tej pani, tak je veľmi ochotná, aj poradí a normálne pošle aj na dobierku čo potrebuješ, aj ja idem teraz objednávať, lebo mi už lezú na nervy tie mrchy a hlavne mi žerú korienky na mladých semenáčoch, rastlinky potomkapú, alebo aj semienka práve vysadené mi likvidujú....prajem veľa zdaru, s vervou do boja!!! Úsmev Mrkám

ja som podľa rady čo som tu dostala, kúpila "dursban", rozrobila som podľa návodu a poliala som všetky kvetiny a všetky mušky vykapali. Tie lepové doštičky sa mi neosvedčili, nevychytali ich všetky.

tony, Št, 24. 05. 2012 - 12:53

tak s tymto mam aj ja problem, uz mi zeru nervy dobre dlhy cas ale tie hlistice by som skusila, ja to mam uz aj na vonkajsich balkonovkach, som vytiahla jeden muskat z kvetinaca a tam bol ten maly cervik (larva) Prekvapenie

JanaV, Št, 24. 05. 2012 - 14:21

Veľmi pekne ďakujem za rady, tie lepky mám - niektoré už sú komplet olepené. Tak vyskúšam určite hlístice, ja som sa bála aby so to nepoliala niečím, že mi so smútivkami skapú aj kvety. Určite sa ozvem, ako to dopadlo.
Vy malé hnusoby traste sa !!! Vyplazený jazyk Vyplazený jazyk Vyplazený jazyk

Ja nerád používam chémiu, snažím sa využívať prírodné zdroje čo najviac sa len dá Áno Úsmev

aj ja, ale tieto mrchy sa dajú zvládnuť len dursbanom... Smútok

nie, nie...ide to aj inak, mám to odskúšané ako som písal, mal som pol roka pokoj, ale ako som kúpil novú zeminu a presádzal, tak samozrejme som si ich zas dovliekol domov, ale už sú hlístice objednané, tak dostanú čo chvíľa smútivky na frak Chichocem sa

tony, Pi, 25. 05. 2012 - 15:49

rory a kolko ta vide dobierka s tymi hlisticami? Mne sa tam inak pacilo viac veci proti skodcom, mam aj strapky na orchideach, takze aj tam by som nieco potrebovala

tony 3eurá je poštovné na dobierku, cenník produktov majú na stránke, tie hlístice sú za nejakých 5eur??? Tak nejak Úsmev

tony, Pi, 25. 05. 2012 - 22:41

vdaka za info, ja som tam praveze cennik nenasla, preto som sa pytala Úsmev

tony hneď hore v lište ako tam je , že " O nás", tak vedľa toho je "Cenník" Úsmev

elli71, Pi, 25. 05. 2012 - 09:04

Ja som na tie potvory Vyplazený jazyk Vyplazený jazyk Vyplazený jazyk kúpila Cyper a tiež pomohlo. Kvietok Kvietok Kvietok

JanaV, Pi, 25. 05. 2012 - 09:28

Ja som Cyperom striekala opakovane, ale mám pocit, že to vyhubí len tie lietajúce štádia. Vajíčka v hline ostanú a veselo sa množia ďalej Smútok

Evina8, Pi, 25. 05. 2012 - 09:32

a naše babičky povedali uvariť čierný čaj ,vypiť ho a zvyšok zahrabať do kvetináča,pri zálivke sa niečo uvolňuje z toho čaju a to im nevoní..Skúšala som pomáhá ale musí sa opakovať Váľam sa od smiechu po podlahe Váľam sa od smiechu po podlahe

marian1, Pi, 25. 05. 2012 - 21:20

Súhlasím s Radom, žlté lepové dosky a hlístice. Biotomal môžem len odporučiť, tiež od nich kupujem bio prípravky pre rastliny a som s nimi spokojný. A ešte by som pridal jedno asi najdôležitejšie preventívne opatrenie a to starostlivo vyberať substráty. Druhý krát by som si už nechcel zaneplešiť dom. A zo skúsenosti viem, že smútivkami bývajú kontaminované napr. substráty od Agro CS a tiež niektoré lacné z hypermarketov, kde ani nebýva uvedená značka.

Marian ja od Biotomalu nakupujem už pekných pár rokov, začalo to Vectafidom a už som vyskúšal kadečo, ale vždy len spokojnosť Áno Úsmev
S tou zeminou je to na nič, ja som začal používať od Green Vitalu, tá bola dobrá, ale nejak sa to začalo viac predávať a už aj to je všetko zavšivené, tak už neviem na akú značku mám presedlať, ale tiež kupujem radšej drahšie a kvalitnejšie substráty ako tie šuviksy z hypermarketov, tie sú desné...!

marian1, Ne, 27. 05. 2012 - 07:28

Green Vital som ešte nemal. Pre domáce použitie zvyknem odporúčať od Rašeliny Soběslav. Minulý rok som skúsil aj Kekkilu, keď dlhšie stála, tak sa tam normálne začalo tvoriť podhubie, už som sa tešil, že tam budú rásť šampiňony Chichocem sa, no ale inak to bola samá smútivka. Agro Cs, ako som písal - nikdy viac. To by som nedal ani na kompost. Výborné sú Gramoflor a Pindstrup, no a teraz používam iba Klasmann, je síce profi, ale robia aj malé hobby balenia .

Nič mi tie značky nehovoria, budem sa musieť po ničom popozerať, len aby som to aj dostal kúpiť tu u nás...
Má to aj Baumax???? Myslím, že jedine tam majú nejaký väčší výber, inak neviem Mlčím

marian1, Ne, 27. 05. 2012 - 09:49

Substráty od Rašeliny Soběslav sa bežne predávajú, tak by ich mohol mať aj Baumax. Tie sú trochu černejšie. Ja používam Klasmann, ale bežne v obchode ho nedostaneš, to majú akurát niektoré škôlky, má však aj 70 litrové balenia a tie sa volajú Florabella. Gramoflor je tiež profi, ale má ho napr. Agrona, ktorá je v Prievidzi, tak sa skús tam popýtať http://www.agrona.sk/substrat-blumenerde-20l-gramoflor , je aj v malých baleniach.

Super, díky za radu, určite sa pôjdem po tých substrátoch popozerať Áno Áno

JanaV, So, 26. 05. 2012 - 23:08

Ja som myslela že to Agro je v pohode, ale teraz som otvorila nový balík a z neho už začali lietať mušky. V knihách síce píšu, že zeminu "upiecť" pred použitím v rúre, no ale kúpim to v obchode akože oridžo zeminu na izbovky a ešte sa s tým mám babrať v rúre ???!!! Navyše ma neláka predstava strkať do rúry, kde pripravujem jedlo, hlinu s larvami ktoviečoho ... Vyplazený jazyk

marian1, Ne, 27. 05. 2012 - 07:41

Ale veď je nezmysel piecť substrát v kuchyni, kde budete potom piecť koláče. Neviem si predstaviť pani v bytovke (obrazne povedané), čo si chce vysadiť muškáty, či nejakú izbovku, aby dávala do novej kuchyne piecť substrát, ktorý je kadečím kontaminovaný, aby tú háveď zničila. A pritom stačí tak málo - kúpiť kvalitný substrát, kde smútivky nie sú a je po probléme.

sylviah, Po, 28. 05. 2012 - 20:17

nuz tak si ma kludne predstav, ja som to robila. Dokial sa rura nepokazila, vsetci mi to davali za vinu a v novej rure mi prepekat zem nedovolili. Rozhodla som sa ze budem davat kupovanu zem do mrazaku na par dni zamrazit, aby vsetky smutivky zmrzli. Teraz mame pokazeny mrazak a hadajte komu to vsetci davaju za vinu... Smútok "A pritom stačí tak málo - kúpiť kvalitný substrát, kde smútivky nie sú a je po probléme." - toto teda v mojom pripade absolutne ale absolutne neplati. Presla som celu Bratislavu a musim povedat ze je len jeden druh obchodu kde si trufnem kupit zem, aj ked sa musim do obchodu dost daleko terigat. A Baumax to veru nie je - odtial by som zem nevzala ani keby mi zaplatili.

marian1, Po, 28. 05. 2012 - 21:48

fúha, no áno, máš pravdu, kvalitný substrát v bežných obchodoch nepredávajú a už vonkoncom nie v obchodných reťazcoch. Tam ide len o to, aby boli čo najlacnejšie (myslím nákupnú cenu, nie predajnú).
Ja som to myslel tak, že keď viem, že nejaký substrát je kontaminovaný, tak ho viac nekúpim. Je to jednoduchšie, než stále neúspešne bojovať so smútivkami. Ale netušil som, že ešte aj v BA je problém kvalitný substrát zohnať. Písal som, že Baumax by ich mohol mať. Nenakupujem tam však, tak to je dobrá informácia, že ich tam nemajú.

sylviah, Po, 28. 05. 2012 - 22:08

no, veru. Privitam akekolvek info o zemi ktora je konstantne bez smutiviek a da sa zohnat v BA

sylviah, Po, 28. 05. 2012 - 22:12

Agro je najmenej v pohode Smútok Viac chovatelske ako pestovatelske. (Nechapem preco mi prispevok naskocil zasa sem a nie o par odstavcov vyssie ako mal.Toto je reakcia na zem od Agra od JanyV)

Skočil presne tam, kde mal.
Ak niekto reaguje na niečí komentár (v tomto prípade JanyV, ale nazvem ho A), po odoslaní je ten komentár (v tomto prípade včerajší Marianov o 7:41, ale nazvem B) „zavesený“ – t.j. umiestnený s „odskokom“ smerom doprava.
Ak sa niekto (tu Silviah o 20:17) ďalší „zavesí“ na už „zavesený“ komentár B, tento komentár (tretí v poradí - C) bude umiestnený s ešte väčším „odskokom“ smerom doprava.
Ak niekto (zase Silviah, ale o 22:08) klikne na Odpovedať v komentári A, tento komentár (D) bude pod komentármi B a C, ale „odskok“ bude rovnaký ako v prípade komentára B.

Takýmto spôsobom sa môže stať (a často sa aj stáva), že jednotlivé komentáre sa časom rôzne „posunú“ a je veľmi ťažké zistiť, kto vlastne na koho reagoval. Dá sa však tomu pomerne ľahko predísť – ak sa v komentároch používajú oslovenia, je orientácia v texte pre čitateľov veľmi uľahčená.

sylviah, Ut, 29. 05. 2012 - 11:03

ok, jasne, som si to nevsimla. Prispevok nemohol byt zaradeny inak, dik za vysvetlenie. Úsmev

Teda ja som bol v Baumaxe, ale veru som tam nič také z tých kvalitnejších zemín nenašiel, tak budem musieť ísť neviem kam Chichocem sa
Tiež by som si rád priplatil za kvalitnejšiu zeminu, už ju len zohnať Mlčím

No dnes som bol v Agre, nejaký obchod tu v PD a zabudol som ako sa volá tá zemina a to je Gramoflor Veľký úsmev
Ale mali aj rašelinu Sobeslav, ale tá je taká čierna nejaká, to sa mi nezdá, nemám rád také tmavé zeminy ...
Budem musieť ísť ešte niekam pozrieť a zháňam na pestovanie v hydropónii veci a nikto to nemá v ponuke, to je diera tu..ani v Baumaxe, max tak tie vonkajšie nádoby, ale to sú lasické kochlíky, len nemajú dierky, ale tie vnútorné kvetináče a vodomery, no nikde Smútok

marian1, Št, 31. 05. 2012 - 21:27

Áno, tá Rašelina Sob. som písal, že je čierna, a ten kvalitný z Agrony je Gramoflor Úsmev (nemýliť si Agro a Agrona). Tak teda držím palce v zháňaní

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama