reklama

Tie katalóógy...

mato.zahradnik , 15. 10. 2014 - 12:15

reklama

No. Objednal som si "pre prehľad" katalóg od firmy Sieberz,samozrejme,-počítal som s tým,že to bude prehliadka hlavne nešikovných grafických úprav,ako je zvykom;ale aj tak ma to zase len pobúrilo. To už je tak strašne "debilkovské",že to fakt musí urážať úsudok každého,kto tomu len trošičku rozumie... Tie fotky sú ozaj zúfalo amatérsky upravené,tie "názvy" rastlín občas totálne neprofesionálne "pokrútené",no a aj tá "slovenčina" dostáva riadne "na frak",plus-keď je na "obrázku mandle" vyfotený mišpuľový stromček,tak to už celé dohromady je na mňa fakt príliš..To ani nebudem komentovať tie prehnané tvrdenia-to je základ.
Zlaté Rastlinky.sk! Tam tiež nie som celkom bez výhrad-ale v porovnaní s takýmito firmami ozaj vyniká ich o kus serióznejší prístup.
Tak som si potreboval uľaviť,verím,že aj vás ostatných tu vedia znechutiť takéto paškvily... Mlčím


reklama



Ljuba, St, 15. 10. 2014 - 16:24

Maťko,len si uľav na srdiečku.Viem o čom hovoríš.Preto snáď na staré kolená dostávam rozum Chichocem sa a neobjednávam od toho,kto ma raz sklamal.Mám vytipovaných pár firiem,kde viem,že dobre pochodím.Práve na jar som od jednej firmy objednávala kvietka a bola som maximum spokojná a to ani neviem či majú katalog.Len som sa spýtala na nete a podľa ich ponuky si objednala.Práve nedávno som dostala meil od nich o zlacnenej ponuke.A to myslím sa nestáva často ak niekto má záujem o zákazníka i naďalej. Prekvapenie Tlieskam Tlieskam Áno

Zuzanka2, St, 15. 10. 2014 - 16:50

Ja si roky objednávam aj od star... aj od sieb... aj rastl... a môžem povedať, že všade sa vyskytnú nejaké problémy. S niektorými kvietkami som bola maximálne spokojná a niektoré, bolo ich máličko, zase nie. Kvietok

Janulka79 (bez overenia), St, 15. 10. 2014 - 18:08

Maťko,súhlasím.Ja som prvý krát s úžasom slintala nad každou stranou,no ked som si to listovala po tretí raz a začala pozerať detailnejšie,tak som ostala v šoku.Mrkla som na ovocný strom s názvom Balerína,tak to ovocie bolo na tom strome pridané z inej fotky(napr.rovnaký tvar čerešní sa opakoval Prekvapenie aj viac krát).Skús si to mrknúť.

mato.zahradnik, St, 15. 10. 2014 - 18:24

Janulka,ja tento "efekt" dobre poznám Úsmev Aj mnohé iné,očividné znaky veľmi jednoznačne a presvedčivo kričia,že je to veľmi neprirodzene upravené.. Smútok

twiggy, St, 15. 10. 2014 - 19:41

to človek nemusí byť ani odborník aby videl že to je oblb Smútok ale dnes som dostala rastlinky od Klau...K a krásne sú napriek tomu že je vlastne koniec sezóny Áno

Klaudia K, Št, 16. 10. 2014 - 21:13

ďakujem za pochvalu, snažíme sa pestovať a posielať kvalitné rastliny. Na margo fotiek, na našom vebe uvádzame vlastné fotky nafotené v produkcii, aj keď to nieje vždy ľahké hlavne ak sa jedná o novinky a preto račej neuvediem žiadnu fotku ako keby som mala zavádzať vyretušovanimy fotkami

jano 1 (bez overenia), Št, 16. 10. 2014 - 22:49

Nechcem ty robiť reklamu ale rastlinky od teba sú vždy tak starostlivo v balíku zabalené, že sme boli viac ako milo prekvapení. Slúži ty ku cti, že máš nielen rada rastlinky ale záleží ty i na zákazníkoch a na dobrom mene. Kvietok Zlomené srdce Kvietok

nakela, Pi, 17. 10. 2014 - 05:45

janko, plne súhlasím so všetkým čo si napísal o Klaudion prístupe k rastlinkám- už som objednávala z viacerých e-shopov, ona však jednoznačne vedie Áno

belanka, Pi, 17. 10. 2014 - 10:16

podobne, moj najoblubenejsi rastlinkovy e-shop, maximalna spokojnost!!! Úsmev

Erich_RASTLINKY, Št, 16. 10. 2014 - 08:40

Ďakujeme Maťovi i Zuzanke za objektívny komentár ku katalógom. Ďakujeme i všetkým ostatným čo si všímajú neskutočné manipulácie fotografiami v niektorých z nich. V našom záujme určite nie je umelo vytvárať "stĺpovité" ovocné stromy zo všetkých druhov veľkého či drobného ovocia iba kvôli tomu, že by sa také ľuďom páčili. A nezavádzame tiež prehlásením, že ide o "stromky pestované v ideálnych podmienkach".

Zuzka83, Št, 16. 10. 2014 - 11:23

Pán Erich, konečne mi po dvoch rokoch začína kvitnúť bugenvilea kúpená od Vás ako biela. Je tmavo oranžová Mrkám V tomto prípade mi tá zámena až tak nevadí, ako pri tom oleandri čo mal byť plnokvetý lososový a bol prázdny ružový, akých mám kopu... ale naozaj sa to nedá zariadiť tak, aby Ste predávali rastliny, pri ktorých si najprv overíte farbu kvetov? Aby Ste potom neboli Vy za tých, čo nevedia, čo predávajú. Ja viem, že napíšete, že je to chyba dodávateľa, beriem, áno je, ale zahraničné zásielkové obchody, od ktorých si občas niečo objednám, mi posielajú rastliny už kvitnúce, takže mám istotu, že som dostala to, za čo som si zaplatila.

Erich_RASTLINKY, Ut, 21. 10. 2014 - 14:44

Vážená pani Zuzka, ďakujem za príspevok do diskusie. Vysvetlím to možno trochu obšírnejšie, aby tí, čo majú záujem pochopiť, mohli pochopiť náš pohľad na vec. Viem, že veľa nedorozumení medzi ľuďmi či medzi zákazníkmi a firmami vzniká iba z toho dôvodu, že sa dobre nepoznajú. A tiež viem, že po istom čase budem musieť vysvetľovať toto isté ďalším ľuďom.

Ak by mali záhradníctva predávať iba kultivary rastlín, ktorých pravosť je overená predávajúcim, tak by bol podstatne menší výber. Bežné záhradníctvo nemôže byť dokonalé v pestovaní všetkých rastlinných druhov, ktoré žiadajú zákazníci, a preto dochádza k špecializácii záhradníctiev a k vzájomnej výmene rastlín. Takmer každý pestovateľ prirodzene hľadá niečo nové a je ochotný vo svojom hobby riskovať, že sa mu možno niečo nepodarí dopestovať a často sa poteší aj vtedy, ak zo semienka vyrastie aj trochu iná rastlina než tá, akú očakával, ale má pekné kvety či chutné plody.

Niečo ovplyvňuje príroda, niečo my, ľudia. A nakoľko ľudia sú, akí sú, niekto cielene uvedie na trh "vyšľachtenú" rastlinu, po ktorej pestovatelia túžia. Možno naozaj aj existuje a čím lepšie ju dokáže namnožiť a marketingovo umiestniť na trh, tým lepšie pre jeho zárobok. Ale možno je úplne vymyslená niekým, kto pozerá iba na zárobok a svoje klamstvo má tak dobre vymyslené a opakuje ho tak dlho, že nachytá tých poctivejších a čestnejších pestovateľov. Dá to na trh a mnohí si to kúpia, aj keď vidia iba obrázok. Potom to začnú premnožovať aj skôr, než sa sami presvedčia, či ten kultivar má naozaj také vlastnosti, ako bolo deklarované. Omylom či naschvál sa do distribúcie niekde zapletie aj iný kultivar a na záver sú nespokojní klienti. Ten, kto bol na počiatku, pekne zarobil a nezaujíma ho, čo to mohlo následne spraviť na imidži bežných záhradníctiev, ktoré to v dobrej viere posunuli ďalej zákazníkom. Takto sa stane, že aj rôzne zahraničné záhradníctva niekedy upozorňujeme, že rastlina, ktorú predávajú pod jedným názvom je síce podobná, ale predsa len iná a má aj iný názov.

My robíme všetko pre to, čo je v našich silách, aby sme dodržali deklarovaný kultivar pre zákazníkov. Spoliehame sa tiež na zodpovedný prístup našich partnerských záhradníctiev. Áno, 100% zaručiť farbu vieme iba u tých rastlín, ktoré priamo u nás kvitnú pri expedícii, lebo v inom období do celého procesu distribúcie vyplýva ľudský faktor, ktorý je viac či menej omylný. A čím je počet ľudí, ktorí môžu spôsobiť omyl väčší, tým skôr k nemu príde. Ak u nás jeden záhradník namnoží biely oleander z materskej rastliny, rezky správne označí, pri presádzaní niekto ďalší správne posunie menovku na presadené rastliny a pri expedícii ďalší človek správne vyberie požadovaný biely oleander, sú to už traja ľudia, ktorí mohli urobiť chybu, ale spoliehame sa na to, že všetko správne urobili, lebo ich na dôslednosť pri práci neustále upozorňujeme. Ak si však vyberiete nejakú menej bežnú rastlinu, ktorej cesta k Vám môže byť dlhšia, pravdepodobnosť omylu sa zvyšuje.

Čo poviete na oleander, ktorý množili laboratórne v Izraeli, dopestovali čiastočne v "štupľoch" v Juhoafrickej republike, presádzali do 9-cm kvetináča v Taliansku, odtiaľ putoval marketingovému fanatikovi do Holandska, u ktorého to triedili holandským exportérom napr. Poliaci, u holandského exportéra brigádovali v tom čase Slováci spolu s Bulharmi, z ktorých jeden je možno utajený dislektik, a ktorí mali na papieroch napísanú farbu raz po holandsky, inokedy po anglicky či nemecky. Pri prekladaní na distribučný vozík či ukladenie do paletového boxu mali dať správnu menovku, ale im padla napr. na zem alebo ich niekto nejak vyrušil, nalepili to zle a aby ich šéf "nesprdol" tak sa tvárili, že nič. Potom to prišlo na Slovensko, kde naši pracovníci s rovnakou snahou dávajú pozor, aby nedošlo k zámene, ale ak priamo nad nimi nestojí šéf, môžu urobiť rovnaký omyl a namiesto toho, aby potenciálnu chybu stopli hneď, posunú tovar ďalej do skladu, neskôr do prepravky s tovarom chystaným pre zákazníka, potom do balíka a samozrejme k zákazníkovi, ktorý si ho kúpil na Slovensku iba za 5 eur. (A jeho cena je takmer rovnaká počas posledných desiatich rokov). Je naozaj ťažké dohľadať, kto kedy urobil chybu, keďže systém riadenia kvality ISO nie je v záhradníctvach nielen u nás, ale ani v zahraničí bežný, nakoľko náklady na jeho zavedenie by boli značné a návratnosť dlhodobá. A vykvitnutie oleandra inou farbou predsa len nespôsobí takú ujmu majiteľovi, ako nesprávna kvalita brzdového lanka majiteľovi bicykla.

Isté je, že vedome oranžovú bugénvileu ako bielu neposielame. Tiež, nie je možné predávať rastliny iba ako zakvitnuté či obsypané plodmi, lebo apríli či máji, kedy je hlavná sezóna predaja rastlín, spĺňa dané parametre mizivé percento rastlín a väčšina ľudí prirodzene dá 5 eur za mladú rastlinu, ako 10 eur za staršiu rastlinu bez kvetov či ešte zakvitnutú staršiu rastlinu za 13 eur. Pri kúpe hotovej staršej rastliny by ste tiež prišli o potešenie, ktoré z pestovanie vačšina záhradkárov má. Ak sa však vyskytne situácia, že nesedí dodávaný kultivar, je nám to ľúto a hľadáme so zákazníkom riešenie, ako ho odškodniť a ako podobnej situácii predísť. Je iná situácia, ak dôjde k zámene istého kultivaru u jedného zákazníka, iná, ak dôjde u desiatich či sto zákazníkov. Zámena u menej ako jedného percenta dodaných kultivarov z nejakého dodávaného druhu je akceptovateľný ľudský omyl kdekoľvek v distribučnom reťazci, zámena väčšieho počtu (napr. 10%) je už zlyhanie niektorého článku v distribúcii, zámena u väčšiny či všetkých rastlín z jedného druhu dodaných rôznym zákazníkom je cielená sabotáž už niekde pri začiatku distribučného reťazca, a teda to koncové záhradníctvo mohlo vo väčšine prípadov ovplyvniť minimálne.

Ak sa nám stalo, že zákazníci niektorú položku reklamovali častejšie ako inú, hľadali sme príčinu. Samozrejme, že tí, čo takúto chybu reklamovali, boli primerane odškodnení. V niektorých prípadoch sme položku nespĺňajúce pestovateľom deklarované parametre radšej stiahli z našej ponuky, inokedy sme prerušili spoluprácu s pestovateľom, aby sme si vedome kvôli niekomu inému nekazili meno. Ak mohla chyba nastať u nás, 100% nákladov na vybavovanie reklamácie sme znášali my, ak sme boli presvedčený o chybe dodávateľ, požadovali sme refundáciu odškodnenia pre našich zákazníkov od neho. To však našich klientov zaujímať nemusí.

My na základe nám známych informácií deklarujeme, že rastlina má byť taká alebo onaká, a ak taká nie je riešime to s našimi zákazníkmi primeraným spôsobom vždy k ich spokojnosti. Konkrétne spomínaný lososový oleander bol vyradený z ponuky až asi pred dvomi rokmi, nakoľko došlo k zmene dodávateľa a lososový oleander dodávaný jedným záhradníctvom bol, žiaľ, napriek prísľubu nového dodávateľa úplne iný, ako sme požadovali. Boli aj prípady, kedy sme zákazníkom sami písali, že kultivar, ktorý dostali, žiaľ, nebol taký aký mal byť, ale sami to zistia až o rok, a majú teda nárok na reklamáciu už teraz, ako aj prípady, kedy sme pri už pri mierne zvýšenom počte reklamácií nejakých rastlín kontaktovali všetkých zákazníkov, ktorí si danú druh objednali, aby sme zistili, či sú spokojní alebo nastala nejaké komplikácia aj u nich. Samozrejme, podľa ich odozvy sme reagovali na situáciu ďalej. Možno je to niekomu čudné, ale naozaj nás zaujíma, či všetko rastie tak ako má, a že prípadná zámena nebola urobená naschvál. Našich zákazníkov sa tiež minimálne raz ročne pýtame dotazníkom na akúkoľvek spätnú informáciu, ktorú by nám ohľadom svojej interakcie s nami chceli poskytnúť, nech sa posťažujú, alebo nás aj pochvália.

Za 14 rokov fungovania došlo k stiahnutiu zo sortimentu ani nie 10 dodávaných kultivarov rastlín z dôvodu ich odlišnosti v deklarovanej charakteristike či kvalite. V porovnaní s bežne dodávanými 3000 kultivarmi rastlinného materiálu je to mizivé percento. A ak v jednom komplikovanom roku išlo maximálne o 1000 kusov rastlín, čo bolo, žiaľ, potenciálne 1000 "nasrdených" zákazníkov z dodaných 350 000 rastlín, je to stále menej než 0,3%-ná chybovosť. Ľúto nám je aj tej, ale za ten podstatne širší sortiment pre bežných hobby pestovateľov to stojí. Ak niekto o nás niekedy tvrdil, že cielene zasielame nejaký iný kultivar a nezaujíma nás, čo si o nás myslia zákazníci, je to naozaj lož, a často je žiaľ neprístupný vysvetleniu.

Ako fungujú iné firmy, nech skúsia zisťovať u nich. Extrémne photoshopom a nečestnými marketérmi dorábané fotografie rastlín (pridávanie plodov a kvetov), rozširovanie sortimentu o vyhľadávané ale neexistujúce druhy rastlín (mnohé tzv stĺpovité ovocné stromy či kry okrem jabloní, či tzv. popínavé jahody (šplhajúce sa po tyči akože vlastným poplazom bez ľudskej pomoci)) dávajú zlý obraz aj na čestné záhradníctva a serióznych predajcov, ktorým sa kedy tedy niečo žiaľ nepodarí, ale zlý úmysel v ich činnosti hľadá iba ten, kto nechce poznať pravdu.

Nás zaujíma nás, ako sa darí dodaným rastlinám hneď po dodaní, tak aj po pol roku či po dvoch rokoch. Spokojní môžeme byť len vtedy, ak naši zákazníci dosahujú úspechy a plánované ciele vo svojej záhradke a vedia, ako fungujeme a aká náročná práca je za tým.

mato.zahradnik, Pi, 17. 10. 2014 - 19:40

ALE NO TO UŽ SNÁĎ NIEEE!!! Chichocem sa Váľam sa od smiechu po podlahe Nechápem ich zmýšľanie! Prekvapenie (A navyše,súdim,že na obrázku ani nie je (bežná) Mammillaria gracilis!)

Neko, Pi, 17. 10. 2014 - 19:47

na obrázku je kultivar "Arizona Snow Cap", nehovorím, je to pekný kaktus, ale používať ho ako nočnú lampičku sa zrovna nedá Vyplazený jazyk

sylviah, Pi, 17. 10. 2014 - 22:56

Bežnú gracilisku mám a tej sa veru do svietenia nechce, (hneď som ju bola skontrolovať či nesvieti Chichocem sa

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama